torsdag 18 april 2013

Bara en kaka till...

... känner jag att jag borde döpa bloggen till ibland. Innan jag fick barn drack jag aldrig kaffe själv hemma. Fika själv hade jag inte heller gjort själv (tillsammans med andra fikade jag däremot gärna!). Men sedan kom Lilla hjärtat. Och tröttheten. Och efter ett tag också en ordentlig (ofrivillig) viktminskning.

När jag har sövt Lilla hjärtat i vagnen för hennes middagslur har jag min lugna stund på dagen. Då äter jag lunch, och efteråt blir det nästan alltid en kopp kaffe och en kaka. Eller tre.

Det kanske inte är den bästa vanan, och jag planerar inte att fortsätta med det resten av livet. Att fika tillsammans med andra är dessutom mycket trevligare. Men just nu njuter jag av min kaffekopp och mina kakor!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar