måndag 4 mars 2013

Att vara igång fast ändå inte

När vi flyttade till lägenheten vi bor i nu så var det bara jag och D. Allt som skulle göras gjorde vi tillsammans. Men nu är det annorlunda. Vi kan inte riva köket båda två, för vem ska då ta hand om Lilla hjärtat? Hon kan ju inte vara i huset nu när snickarna är där och renoverar, så hon och jag är kvar i lägenheten. Det är en konstig känsla att vara igång med renoveringen och projekt fixa-iordning-huset-för-inflytt och samtidigt är allt som vanligt här hemma. En vanlig mamma-dag som många andra måndagar. Idag är dessutom Lilla hjärtat trött, ledsen och allmänt på dåligt humör. Det suger all energi ur mig, men som tur är har jag en lek-dejt inbokad på eftermiddagen. Lite lek i snön och sedan en kaffe hemma hos en god vän kommer nog ge mig energi så jag orkar med min lilla trötta älskling hela kvällen sen!

Ha en fin måndag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar