tisdag 19 januari 2010

Dagens tips

Dagens tips är att inte svara ja på frågan: "Vill du åka pulka med mig?" Det spelar ingen roll hur söt den lilla 4-åringen är som frågar eller hur roligt det ser ut när alla de andra barnen åker. För om du svarar ja på den frågan kan det nämligen resultera i en pulkaåkning à la Rudolf i Sunes jul. För er som inte vet vad jag menar så kan jag säga att det innbär helt okontrollerbar pulkaåkning i mycket hög fart. I detta fall kan det även innebära att du och din lilla 4-åring åker rakt in i ett träd, du slår i armen, får en 4-åring över dig samt pulkan i ansiktet. Om du svarar ja på frågan kan det också innebära att 4-åringen säger "Kan vi åka en gång till?"

3 kommentarer:

  1. Det där lät mer roligt än farligt måste jag påstå. =)
    Men jag undrar hur det gick med armen och om det blev någon mer färd i pulka med 4-åring. :-)

    SvaraRadera
  2. Hahaha.. jag kan se det framför mig! Vanilla goes Rudolf i pulkabacken! Så klockrent att barnet sen frågade om du ville åka igen!!

    SvaraRadera
  3. Haha, tack för tipset! :-)

    SvaraRadera