tisdag 29 januari 2013

Flyttat till vårdcentralen

Idag kändes det som att vi flyttade in på vårdcentralen. Jag skulle dit för att träffa sjukgymnasten och vi var där i god tid. Jag tog av Lilla hjärtat overallen och hon hann springa runt i väntrummet och charma tanterna och farbröderna en stund innan det var dags för oss att gå in. Sjukgymnasten var jättetrevlig men väldigt känslosam, så hon fick tårar i ögonen av att se Lilla hjärtat (!). Hon fick gå och snyta sig flera gånger. Lite weird. Men det var väldigt praktiskt med en så barnkär sjukgymnast som sprang runt och hjälpte M med både det ena och det andra medan jag låg på britsen. När vi var klara gick vi upp till BVC-avdelningen för att hon skulle få leka en stund innan hemfärd. Där träffade vi vår BVC-sköterska som vi pratade med en stund och sen kom barnmorskan som jag hade när jag väntade Lilla hjärtat. M var hur nöjd som helst och lekte runt och ropade "hej!" till alla. Det kom en mamma med en liten 7-veckors bebis och vi satt och pratade en lång stund innan det var dags för Lilla hjärtat att få ny blöja och sen välling.

Det kändes verkligen som att vi hade flyttat in på vårdcentralen! Men när klockan närmade sig tolv blev det äntligen lagom för Lilla hjärtat att sova och jag kunde börja gå hemåt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar