måndag 22 juli 2013

Världens bästa hemmadag

Igår var vi "bara hemma", men det har fått lite ny innebörd sedan vi flyttade till huset. Att det dessutom var strålande sol och 26 grader i luften gjorde ju inte saken värre...

D och Lilla hjärtat tog en promenad till lekparken på förmiddagen. Lyxigt för mig att vara själv hemma en timme och jag hann fixa massa saker. När de kom hem åt vi lunch tillsammans och sedan var det dags för Lilla hjärtat att sova ute i sin vagn. Jag och D tog varsin glass och satte oss på soldäcket. Två bad i poolen hann vi också med innan hon vaknade.

När det var dags för mellis gjorde vi kaffe till oss samtidigt och satte oss på en filt i skuggan. Efter det tog vi en liten promenad genom byn och ner till badplatsen. Lilla hjärtat badade i en sjö för första gången i sitt liv.

Eftersom jag inte badade i sjön var jag supervarm när vi kom tillbaka till huset. Jag hoppade i poolen och för första gången vågade Lilla hjärtat bada med oss i stora poolen. Det var varmt och skönt, och när vi busade i vattnet tjöt Lilla hjärtat av skratt. Verkligen mysig familjestund! På kvällen blev det grillat till oss och paj till efterrätt.

En helt fantastisk dag - fast vi "bara var hemma"!


1 kommentar: