tisdag 7 april 2009

Med gasen i botten

Varför lever så många människor livet som om det vore ett race? Jag och mina vänner är unga, och de flesta av oss har inte skaffat barn än men ändå lever vi våra liv som om det vore en tävling. Vem jobbar mest? Vem tränar mest? Vem ordnar bästa festen? Vem har finast hem? Vem har flest projekt på gång?

Jag är den första att skriva under på att jag lever mitt liv med gasen i botten. Under tio veckors tid har jag pluggat 200% på universitetet. Vid sidan av det så driver jag och min man ett företag med två heltidsanställda. Det känns som om livet går i 140 km/h.

Men ska det verkligen vara så? Ska vi köra så hårt redan nu? Borde vi inte passa på att njuta av livet ibland också? Bara ta det lugnt en måndagskväll för en gångs skull? Eller träffa kompisar och bara prata? Nu när jag har börjat plugga vanlig helfart igen så ska jag försöka lätta lite på gasen och njuta lite mer av tillvaron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar