onsdag 22 april 2009

Spontan

Jag är en sådan person som planerar väldigt mycket, långt i förväg. Det är bara sådan jag är. Jag gillar att ha kontroll på läget och jag kan inte leva utan min kalender. Men jag skulle önska att jag var lite mer spontan ibland. Jag skulle önska att jag glatt kunde kasta om alla mina planer när en kompis ringer och vill hitta på något. Kanske kan det vara en idé att inte ha så mycket planer alls, för då blir det ju lättare att vara spontan.

Idag var jag i alla fall spontan. Jag råkade få ett par timmar över på eftermiddagen (vilket i stort sett aldrig händer) och så råkade solen titta fram en stund (vilket faktiskt inte har hänt på flera dagar) och då ringde jag en kompis och nu blir det snart en lång härlig vårpromenad. Helt oplanerat. Heja oss!

1 kommentar: