torsdag 15 oktober 2009

Rosa bandet

Oktober är inte bara mörker, kyla och kala träd. Oktober betyder numera även kampanj för kampen mot Bröstcancer i Sverige. Det är lite häftigt att de har lyckats göra hela månaden till en månad när Bröstcancer uppmärksammas överallt i vårt samhälle.

En av nio kvinnor drabbas någon gång av bröstcancer i Sverige. Nästa gång kan det vara din mamma, din syster, din fru, eller du själv. Hur vill du vara med och engagera dig?

Idag hittade jag en blogg om en kvinna som kämpade mot sin cancer och förlorade kampen. Bakom sig lämnade hon sin älskade man och sina två små döttrar. Fruktansvärt sorgligt. Läs hennes blogg här. Vi måste alla hjälpas åt för att undvika att små barn förlorar sin mamma i framtiden. Gå in och ge din gåva till Cancerfonden här.


3 kommentarer:

  1. Hej & tack för dina ord inne hos mig =).
    Ja de " vänner & familj " jag har är guld värda, som du sa...

    Kram Nettan

    SvaraRadera
  2. Jag tittade in på bloggen som du tipsade om, usch vad sorgligt! Jag fick gråten i halsen. Bra att du uppmanar alla att skänka pengar! Det borde alla göra!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Bra att du skriver om Rosa bandet! Det är en jättebra kampanj!

    SvaraRadera