torsdag 11 mars 2010

Fler felsägningar

Ja, herregud, nu tror jag att jag får skicka iväg min kollega på svenskkurs, för det här går bara inte! På förskolan där jag jobbar har vi delat in barnen i olika grupper och varje grupp har ett djurnamn. En av grupperna kallar vi för Rävarna och idag utbrast min kollega:

- Men vad ska vi göra med Rövarna?

Nu skulle man ju kunna associera detta med sådana där rövare som tar saker, men låt mig bara säga att vi tänkte på något annat...

Lite senare skulle hon säga att två pojkar är som Piff och Puff och kläckte då ur sig:

- Ja, de är som Piss och Puss.

7 kommentarer:

  1. Haha! Guuud vad roligt! Ni är trötta helt enkelt :)

    SvaraRadera
  2. Du verkar ju inte ha långtråkigt på jobbet iaf

    SvaraRadera
  3. hahaha... pinsamt just då kanske, men väldigt roligt så här i efterhand! ;o)

    SvaraRadera
  4. Haha, vad roligt det är att läsa om era felsägningar! :-D

    SvaraRadera
  5. HaHa, gud vad jag skrattade när jag läste detta!
    I dag är det fredag & inte torsdag..., HiHi:-)

    Kram Kram

    SvaraRadera
  6. Haha felsägningar medvetna eller omedvetna är så roliga....när man jobbar med barn blir det lätt att man skenar i väg i tanken när det kommer till felsägningar!!!
    Tack för din omtanke!!!
    Kramar<3

    SvaraRadera
  7. Ha ha ha helt underbart!! Det är sånt som sätter lite guldkant på tillvaron kan man säga ;)

    Hoppas du har en mysig kväll!

    Kramar

    SvaraRadera