tisdag 30 mars 2010

Vår i luften

Tänk vad olika allt kan kännas ibland.

Igår: Gick upp 05.45
Idag: Gick upp 05.45


Igår: Var på jobbet 07.00
Idag: Var på jobbet 07.00


Igår: Hade en intensiv dag på jobbet
Idag: Hade en intensiv dag på jobbet


Igår: Hade ingen rast
Idag: Hade ingen rast


Igår: Åkte hem 14.00, vädret var grått och trist
Idag: Åkte hem 16.00, vädret var soligt och det kändes som vår i luften


Trots att jag alltså åkte hem två timmar senare idag så kom jag hem och var på strålande humör. Igår var jag sjukt trött, jag sov en stund på eftermiddagen men det hjälpte inte. Jag fick kämpa för att hålla ögonen öppna och jag gick och la mig tidigt. Idag kom jag hem och satte genast igång med att röja på balkongen och bära ut återvinningen till sopstationen. När jag kom in började jag baka bröd och gräddade sedan pannkakor tills D kom hem. Vilken skillnad. Och allt på grund av lite solsken och fågelkvitter.

3 kommentarer:

  1. Vad skönt att du fick så mycket gjort! :-)

    SvaraRadera
  2. Härligt! Jag slängde ungarna i vagnen och gick på promenad i solen.

    SvaraRadera
  3. Johanna: Låter mysigt! Saknar förresten uppdatering på er blogg! :-) Kramar

    SvaraRadera