måndag 15 mars 2010

Que?

När vi tog beslutet att vi skulle åka till Ecuador så tänkte jag att jag skulle intensivplugga spanska hemifrån, allt för att underlätta språkinlärningen på plats. Man skulle ju kunna tro att jag har suttit hemma på kvällarna och övat spanska verb, lyssnat på hälsningsfraser i mp3 och övat dialoger med D på helgerna. Men icke. Inget spanskaplugg överhuvudtaget har det blivit av. Jag och D började bli desperata och kom då på den briljanta idén att börja titta på vår favoritserie Scrubs igen, fast dubbat till spanska.

Oj, vilket misstag säger jag bara! Paniken var ett faktum redan efter den första meningen: "yonolkjlohkamoklajgdlasgljksdfjkldf". Vi lärde oss ingenting och ett svettigt spanska-avsnitt senare bytte vi genast tillbaka till engelska igen och suckade tungt över hur dålig vår spanska kommer att vara där nere...

6 kommentarer:

  1. Åh, det låter som ett jättesvårt språk!

    SvaraRadera
  2. Haha, va roligt med Scrubs på spanska.

    Ni kommer nog snappa upp en del väl där.

    SvaraRadera
  3. Men det kommer gå jättebra när ni väl är där, det lovar jag!

    SvaraRadera
  4. Manana, eller nåt. Synd att inte Scrubs kunde hjälpa till lite hihi. Kram

    SvaraRadera
  5. Ni kommer att lära er snabbt på plats...man säger ju att den bästa språkskolan är att vistas i landet där man vill lära sig språket..
    Haha kan tänka mig att Scrubs INTE var en hit på spanska;)
    Kramar<3

    SvaraRadera
  6. Det kommer nog gå bra! Ta reda på små använda fraser innan bara och skriv ner och ta med ett litet lexikon så ska det nog gå bra =)
    Har pluggat spanska i 5 år så du får väl testa om jag kan hjälpa dig med nån mening =P

    SvaraRadera