tisdag 29 juni 2010

Annorlunda Ecuador Del 2 Frukosten

Frukost är något som jag älskar hemma i Sverige. En tallrik fil, ett stort glas juice, olika sorters bröd (allra helst hembakat) med mycket pålägg att välja mellan. Mums. Här får vi ibland kaffe och en stor tallrik med ris, pommes frites och kött till frukost, jag som är en frukostälskare måste erkänna att det kan vara kämpigt att få ner ibland... Andra morgnar får vi stekt banan och ägg till kaffet, ganska gott men väldigt fett och jag mår oftast illa efteråt. Ibland får vi vitt, sött bröd med någon torr ost inuti. Vid ett par tillfällen i början fick vi bröd och ägg vilket såklart är mer likt en svensk frukost och därför uppskattades mycket. Helt klart annorlunda frukost mot i Sverige!

1 kommentar:

  1. Uh, vilka frukostar!! Fast de skulle väl antagligen tycka likadant om våra:-) Stekt banan fick mig att må mest illa måste jag säga...

    SvaraRadera