torsdag 17 juni 2010

Vädret i Ecuador

Jag åkte visserligen inte hit för vädrets skull, men jag måste erkänna att jag ändå hade föreställt mig tre sköna och soliga månader här i Ecuador. Efter en riktigt tråkig höst, en otroligt lång och kall vinter så kändes det skönt att först spendera tre månader i Sydamerika och sedan komma hem till ett förhoppningsvis somrigt och varmt Sverige. Men så är inte fallet. De riktigt fina dagarna här i Ecuador kan jag räkna på en enda hand trots att jag har bott här i två månader nu. Ibland är det soligt på förmiddagen och molnigt på eftermiddagen men det har framför allt regnat extremt mycket! Och jeansen som jag bara tog med mig ”fall att” har jag nästan använt sönder, mina koftor och tröjor har tvättats massor med gånger medan mina linnen ligger fint ihopvikta i resväskan…

3 kommentarer:

  1. Här hemma är det soligt och fint. Hoppas det finns lite värme kvar när ni kommer tillbaka.

    SvaraRadera
  2. Så jag antar att vädret är bak och fram även i Ecuador. Hoppas då att den sista månaden blir bättre vädermässigt.
    Ps. Skrev just en bloggpost som är väldigt inspirerad av dina "dagens tips" =) Den kategorin gillar jag.

    SvaraRadera
  3. Vi tar fram solen när ni kommer tillbaka-lovar! Puss

    SvaraRadera