tisdag 21 juni 2011

Boktips

När jag var på ICA för några veckor sedan tänkte jag köpa med några pocket-böcker. Jag fastnade för "Min bästa väns dotter" av Dorothy Koomson och den fick följa med mig hem. Det var en fantastiskt bra bok som jag varmt kan rekommendera!

Huvudpersonen Kamryn har blivit sviken av sin bästa vän och de har inte haft kontakt på flera år. En dag får hon ett brev från sin före detta bästa vän. Det visar sig att väninnan är döende och hon önskar att Kamryn ska adoptera hennes dotter. Kamryn, som spenderade mycket tid med den lilla flickan när hon var liten, älskar fortfarande sin före detta väns dotter och bestämmer sig trots väninnans svek för att adoptera den lilla flickan. Kamryns liv gör en totalvändning och vi får följa hennes komplicerade liv när hon plötsligt blir mamma, begraver sin före detta bästa vän, och träffar kärleken. Den vänder och vrider på livets små och stora frågor på ett medkännande vis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar