måndag 13 juni 2011

Knäckt igen

Efter bilolyckan jag råkade ut för januari 2010 har jag gått hos sjukgymnast för att få ordning på nacke och rygg.

Idag var det åter dags för besök hos sjukgymnasten och efter en svettig cykeltur kändes det lite extra roligt att få ta av sig tröjan när man kom fram... Jag bad om ursäkt och sa att jag var väldigt varm, men han sa att det hade alla hans patienter varit idag. Nåväl, upp på britsen. Jag la mig på rygg och han höll händerna under min nacke. "Slappna av!" sa han över mitt huvud. Jag kunde inte för mitt liv slappna av för jag visste ju vad som skulle hända. Jag gjorde mitt bästa och helt plötsligt knäckte han till min nacke. Det var riktigt obehagligt!

När han bad mig att korsa armarna över bröstet, sedan satte en knuten hand under min rygg och hävde sig över mig tror jag att jag tjöt till lite. Det gjorde ont, men kändes framför allt otroligt läskigt!

Ännu ett besök är inbokat redan om två veckor. Hoppas jag slipper knäckas igen!

4 kommentarer:

  1. Låter läskigt, förstår att du hade svårt att slappna av! Hoppas det hjälper iaf!

    SvaraRadera
  2. Iiihh. Hoppas det hjälper iaf. Kram

    SvaraRadera
  3. Haha, min sjukgymnast vågade knappt röra mig, hon verkade så osäker. S beskriver också sin manlig sjukgymnast precis som din. Slutsats: män är mycket bättre på allt de gör :)

    /ironisk

    SvaraRadera
  4. Ja, om jag följer mitt träningsschema så ska det nog hjälpa...

    Marieta: Vilken tur att du skrev "ironisk" - annars hade du nog startat en debatt... ;-)

    SvaraRadera