fredag 3 juni 2011

Storshopping

På IKEA handlar folk ofta mycket. Överfulla vagnar och långa köer är inget konstigt. När vi kom fram till kassorna igår började folk glo på oss - så ni kan bara tänka er hur mycket vi hade! De andra IKEA-anställda tittade gillande på våra fullastade vagnar och folk som ställde sig bakom oss i kön bytte snart kö när de såg våra vagnar. När det var vår tur suckade kassörskan och ropade till de som närmade sig kön att välja en annan kö. Men vi var glada, och snart sken kassörskan upp och tyckte att det var roligt att flyga runt med sin scanner medan vi lyfte, flyttade och parerade...

Vi hade handlat ALLT som min bror behövde till sin nya lägenhet, dessutom hade min man köpt en del till sitt nya kontor och som pricken över i:et köpte vi ny hylla och tv-bänk till vårt vardagsrum. Vi hade sju fullastade vagnar och när vi kom igenom kassan kom min bror på att han hade glömt sängen...

Vi lyckades i alla fall hålla humöret uppe genom hela denna storshopping, trots att det blev sent innan vi hade burit upp alla möbler i respektive lägenhet/kontor. Det blev en sjukt intensiv dag, men så här i efterhand känner jag mig nöjd med allt vi fixade igår!

4 kommentarer:

  1. Har inte IKEA någon "Månadens kund", eller motsvarande? Tycker vi borde passat in där! :)

    SvaraRadera
  2. Eller hur! Det bästa var när brorsan gick fram till en av de anställda för att fråga något och möttes av "Tjenare mannen!" :-P

    SvaraRadera
  3. Oj jag var där i onsdags och då kom det ett gäng som hade överfulla vagnar...trodde det var ni men ser att det var fel dag ;)

    SvaraRadera