söndag 5 juni 2011

En bra ledig dag

Jag och D är bra på att sätta igång med massor av projekt när vi blir lediga, och därför inte slappna av så mycket som vi kanske borde. Visst har vi tusen projekt igång denna långhelg också, men igår hade jag i alla fall en riktigt skön och LEDIG dag.

Dagen började med lugn frukost och pysslande hemma. Vid elva åkte jag till min före detta kollega och hennes familj. Vi åt lunch, pratade, solade, fikade, lekte i lekparken med hennes dotter, och trots att vi knappt har träffats på tre månader var det precis som vanligt. Vi hade trevligt och jag kände mig verkligen ledig när vi satt i skuggan vid lekparken och bara pratade. Sen åkte jag hem en sväng och lite senare åkte jag till en salong och fixade naglarna. Lyxigt att få riktigt snygga naglar till sommaren!

Jag mötte upp min älskling på stan och vi tänkte promenera hem. Men vi blev sugna på att äta ute istället, så vi satte oss på en uteservering och hade en supermysig kväll! När vi mätta och nöjda promenerade hem i sommarnatten kändes det som om jag hade haft en helt perfekt ledig dag!

3 kommentarer:

  1. Åh vad härligt det lät! Underbart när man är sådär ledig så att man bara kan göra vad man känner för!

    SvaraRadera
  2. Det låter som en fantastiskt dag! Du hann med så mycket! :)

    SvaraRadera