tisdag 12 april 2011

Ett år sedan...

Idag är det precis ett år sedan jag, min man, min syster och hennes sambo reste till Ecuador. Det var med blandade känslor som vi drog igen dragkedjorna på de sista väskorna, gick en sista gång genom lägenheten, och låste dörren för sista gången på tre månader. Vi visste inte alls vad som skulle möta oss i Ecuador, ingen av oss hade någonsin varit i Sydamerika. Nu skulle vi tillbringa ett fjärdedels år i ett land som var totalt främmande för oss.

Aldrig förut hade jag varit utomlands så länge, och vuxen som jag var kändes det ändå lite tungt att lämna familj och närmaste vännerna så länge. Men det var samtidigt med en enorm förväntan, och mycket fjärilar i magen som vi stod på Arlanda och väntade på att första flyget skulle ta oss till Madrid. Den här resan hade vi i vår reseblogg benämnt som "a trip of a lifetime" och det var precis vad det skulle bli!

Med bara ett par minuter kvar av den 12 april 2010 klev vi sedan på planet som skulle ta oss ända till huvudstaden Quito i Ecuador...

3 kommentarer:

  1. Svar: Absolut! Och speciellt i detta regnväder :)

    SvaraRadera
  2. Så coolt! Jag älskar att vara ute och resa längre perioder! :) Nu lär det väl inte bli av på ett tag, med bebis och allt!

    Kul att du gillade mina bloggtips!

    SvaraRadera
  3. Wow, så häftigt! Just Ecuador. Min pappa jobbade i Ecuador under 80 talet så jag var där och hälsade på. Jag minns mycket, trots att det var så länge sen, speciellt bananträden utanför huset vi bodde. haha! Happy Sunday! towe.

    SvaraRadera