onsdag 20 april 2011

Påskpyssel



Idag hade vi påskpyssel på jobbet. När jag berättade för barnen att jag skulle måla på deras händer tittade de på mig som om jag var helt konstig. De sträckte försiktigt fram sina små händer och skrattade när jag började måla. Sedan satt de helt stilla medan jag målade olika färger på fingrarna och sedan vitt på hela handen. Därefter fick barnen trycka sina händer mot pappret och när färgen har torkat ska vi måla dit ben, näbb och tuppkam så att det blir en fin tupp. Förhoppningsvis hinner jag fota det imorgon och visa er resultatet!

4 kommentarer:

  1. Vad härligt det första kortet ser ut! :-)

    SvaraRadera
  2. Vilken ide! Aldrig sett såna pyssel, fast jag trodde att JAG har sett alla möjliga pyssel :)

    SvaraRadera
  3. Härligt! Vissa barn är ju nästan rädda för att kladda oxå, då brukar jag måla på min egen hand och visa att det är ok. =)

    Glad Påsk på dig förresten!
    Kram

    SvaraRadera