lördag 16 april 2011

Filmtips

Igår kväll hyrde jag och D "Eat pray love". Jag hade hört en den skulle vara bra, men jag blev ändå positivt överraskad. Filmen handlar om Liz som är olycklig i sitt liv. Hon begär skilsmässa och beger sig ut på en resa. Hon reser till Italien, Indien och Bali. Hon möter många fina människor, andra kulturer och andra platser, men framför allt hittar hon sig själv.

Det är en djup film med enormt fina skildringar av olika livsöden. För oss som gillar att resa är det dock en farlig film - för man blir otroligt sugen på att resa igen!

3 kommentarer:

  1. ÅH, jag har tänkt att jag kanske skulle se den någon gång! Nu ska jag definitivt göra det! :-)

    SvaraRadera
  2. Den såg jag i veckan. Tyckte att den var jättebra. Väckte både reslust och en massa tankar och funderingar om livet.

    SvaraRadera
  3. Mmm, den är riktigt bra :)

    SvaraRadera