onsdag 27 april 2011

Lönebesked

Idag hade vi lönesamtal med vår rektor. En och en fick vi komma in till hennes kontor och få reda på den nya lönen. Jag hade inga stora förväntningar på lönen, eftersom jag har valt ett yrke med låg lön vet jag att höjningarna inte är speciellt stora.

Rektorn såg ner på sina papper och meddelade mig min nya lön. En höjning på 3000 kr! "Ojdå, det var väldigt mycket!" sa jag lugnt, för jag kunde väl inte tänka mig att det verkligen kunde vara min nya lön. Rektorn log mot mig och nickade. Sedan spratt hon till."Nej! Men åh, så förargligt!" Sedan meddelade hon den riktiga lönen och allt kändes logiskt igen. Hon bad så hemskt mycket om ursäkt, men jag skrattade bara. Skönt att få känna sig rik i en halv minut!

5 kommentarer:

  1. haha nej men va störigt, 3000 extra hade ju inte suttit fel!!
    ha en mysig kväll! Kram

    SvaraRadera
  2. Åh jag blev så glad i början och kunde inte vänta att skriva en kommentar men slutet förstörde allting! Jag blev arg på din rektorn nu.

    Smart av dig att skratta, jag skulle troligen inte ha gjort det :)

    kram

    SvaraRadera
  3. Åh, ja jag hoppas hon kan ha storlekarna ett tag nu! Även om hon har kunnat ha 50/56 rätt länge så känns det som att vi får köpa nya kläder till henne varannan dag. Är ju skoj iof men det kostar ju tyvärr en del med ;)

    Vad glad jag blev först, 3000kr är ju en toppenhöjning! Synd att det inte var på riktigt då ;)

    Kram på dig

    SvaraRadera
  4. Ja, det var verkligen härligt att sitta ute i solen så där :)
    Tråkigt att det inte blev 3000 då! Kram!

    SvaraRadera
  5. Tänkte bara tipsa om att just nu pågår flera tävlingar med fina priser på min blogg så passa på att gå in och kolla:)
    Du hittar tävlingarna högst upp i vänsterspalten:)
    Finns även en dagens bloggtävling där du har chansen att bli länkad inför mina 400-600 unika besökare dagen:)
    http://www.domkallarmighannes.com/2011/04/dagens-blogg_27.html

    SvaraRadera