lördag 30 april 2011

Internationella bokveckan

Den här veckan är det den internationella bokveckan. I bloggvärlden och på Facebook cirkulerar följande uppmaning:

"Ta den närmaste boken och gå till sidan 52, till den femte meningen och skriv vad det står. Berätta inte bokens titel!"

Skriv gärna en kommentar till det här inlägget så får vi gissa titlar. Här kommer mitt bidrag:

"Ruby Steiner - grannpojken som var besatt av den svarte, amerikanske idrottsmannen Jesse Owens."

Vet ni vilken bok meningen kommer ifrån?

6 kommentarer:

  1. Ingen aning om vad det är för bok... :-)

    SvaraRadera
  2. Ingen aning vilken bok! Här kommer ett bidrag från boken som låg närmast: "Vem är han? Var kommer han ifrån?" haha, lycka till med den ;)

    SvaraRadera
  3. Jag vet, jag vet!
    En jättebra bok! Tycker jag... det var därför jag gav den till dig ;-)

    SvaraRadera
  4. raspberry: Ja, den var väldigt svår...

    Johanna: Jag tänkte väl att du skulle komma på det! :-) Riktigt bra var den! :-)

    SvaraRadera
  5. För er som undrar kommer citatet från boken "Boktjuven" skriven av Markus Zusak.

    SvaraRadera
  6. Hurrah, that's what I was seeking for, what a data! existing here at this weblog, thanks admin of this web page.

    Check out my web-site: car insurance quotes rates

    SvaraRadera