tisdag 11 september 2012

Brunch och mammalyx

Idag startade vi dagen tidigt och tog en promenad på Lilla hjärtats första sovperiod hem till en kompis. Där bjöds det på brunch och Lilla hjärtat satt nyvaken och grejade med sina leksaker medan vi åt och pratade. Sedan satte vi oss på golvet och lilla älsklingen fick leka runt en stund. Men hon var väldigt trött eftersom hon sov alldeles för kort på vägen dit. När det var dags för henne att sova igen gick jag hemåt och hon somnade efter en stund. När jag kom hem var jag övertygad om att hon skulle vakna, men hon sov vidare!

Jag hann kolla mailen, luncha och eftersom hon fortsatte att sova lyxade jag med en kopp kaffe och kaka efter lunchen. Att sitta i lugn och ro med en kopp kaffe och en tidning hör inte till vanligheterna, men det var fantastiskt skönt! Och nu har jag fått massor av energi att orka leka med Lilla hjärtat hela eftermiddagen sen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar