fredag 24 februari 2012

Heldag med mamma

Häromdagen var mamma och hälsade på mig och Lilla hjärtat. Hon var för ovanlighetens skull ledig från jobbet och kom till mig redan vid halv tio på förmiddagen. Då sov M i bärselen så vi satt mest och pratade. Sedan hjälpte hon mig att ta emot en leverans med mat (hemleverans på mat måste vara största gåvan till småbarnsföräldrarna). Mitt på dagen var vi iväg på babymassage och hann också med en skön promenad. På eftermiddagen var M ganska ledsen men då kunde mamma gå och bära på henne medan jag hann laga mat, köra två tvättmaskiner och baka bullar!

När jag är hemma själv med M kan jag inte göra så mycket hemma, så en sådan här dag var verkligen lyxig! Dessutom var det såklart jättetrevligt att umgås med min älskade mamma hela dagen!


6 kommentarer:

  1. Åh vilka fina och perfekta bullar! Duktig du är på att baka! :)

    SvaraRadera
  2. sv:Ja, jag skulle kunna köpa en av varje färg :)

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att bonde är lite uttjatat ska bli kul att se framen se till hösten :)

    SvaraRadera
  4. Det är verkligen lyx att kunna umgås med mormor och få lite hjälp =)
    När Ella var liten var vi hemma hos mamma och dem minst en hel dag i veckan. Jag fick vila, vi fick lagad mat på dagen och kvällen osv.. Mycket smidigt. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är perfekt! Och det är ju mysigt att umgås mer med sina föräldrar! :-)

      Kram

      Radera