torsdag 11 februari 2010

Lååång dag

Oj, vilken dag jag har haft! Idag har vi haft maskerad på min förskola och det var helt fantastiskt roligt! Barnen var eld och lågor och alla var så fina i sina utklädnader! Vi hade gjort i ordning sagorum, läskiga rummet, discorummet och ett smak- och känselrum. Barnen var överlyckliga och sprang runt mellan rummen hela förmiddagen. Vi avslutade maskeraden med popcorn i discorummet.

Tack för era tips angående min egen utklädnad, jag valde till sist att klä ut mig till indian och barnen var imponerade av min fjäderskrud på huvudet.

På eftermiddagen hade vi en hel hög med trötta barn, de hade väl gjort slut på all energi under maskeraden. Vi förskollärare var också ganska trötta, och vi hade dessutom planering på kvällen. Vi beställde en familjepizza, och försökte få något vettigt gjort men det blev mest skratt. Det är underbart att sitta alla kollegor tillsammans och ha riktigt roligt.

Nu blir det en kopp te och ett (eller tre) avsnitt How I met your mother. Ha en bra kväll!


3 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag med maskeraden och va skoj med rummen med olika teman.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att det var lyckat! HOppas teet var gott! :-)

    SvaraRadera
  3. Vad kul att det blev bra med maskeraden! Kul idé att vara indian! :-)

    SvaraRadera