torsdag 11 februari 2010

Lära mig mer

Jag har precis avslutat en universitetsutbildning, men jag har aldrig varit mer sugen på att läsa. Nej, jag vill inte börja plugga på universitetet igen, men jag vill läsa massa litteratur, jag vill lära mig en massa saker nu när jag är "ute i verkligheten" som det så fint heter. Jag vill t.ex. läsa mer om konflikthantering, språkutveckling, utanförskap, gruppsykologi och genus. Jag är sugen på att lära mig andra saker också, som spanska t.ex. Jag läste spanska på gymnasiet men man glömmer sådant så fort, det vore roligt att ta upp de kunskaperna igen och lära mig spanska på riktigt.

Har du något som du vill lära dig?

3 kommentarer:

  1. Åh, jag skulle vilja lära mig att rida! Det är en dröm som jag har haft länge... :-)

    SvaraRadera
  2. Jag skkulle vilja lära mig italienska.

    SvaraRadera
  3. Jag skulle vilja lära mig att dansa, men jag är alldeles för gammal för det nu, det skulle vara pinsamt att vara nybörjare...

    SvaraRadera