tisdag 8 februari 2011

Nybörjare

Den här helgen har jag alltså varit på lång-weekend i Sälen. För första gången någonsin. Jag har också åkt slalom. För första gången någonsin.

I fredags var det dags för min allra första slalomdag, och vi började lite smått i barnbacken. Jag gjorde några åk, utan att ploga en enda gång och sedan bar det i väg till större backar. Till en början tog vi det lugnt och det gick riktigt bra. Jag kände mig nöjd med förmiddagen. Men efter lunchen var jag trött i benen och vi tog liften upp till en totalt livsfarlig backe. Den var röd, men otroligt brant och eftersom det hade snöat hela natten var det fullt av lömska snöhögar i backen. När första vurpan skulle inträffa var bara en tidsfråga, och mycket riktigt låg jag strax i en enda hög av snö, skidor och stavar.

Resten av helgen gick det bättre. Men jag är en ganska otålig person, och jag blev väldigt snart trött på att vara nybörjare. Jag ville kunna allt, vara bra på allt och åka som ett proffs i backen!

Hela helgen var i alla fall fantastisk, maten var supergod, boendet mysigt, vädret underbart, och jag lärde mig åka tillräckligt bra för att ha riktigt roligt i backen!

Japp, den lilla pricken är jag!

1 kommentar:

  1. Whaaaaaaat vilken superduperAnja du blev på kort tid då? Vaddå inte ploga, kan man köra på ngt annat vis :-)? Du är så mkt modigare än mig på sådana där grejer alltså. Bra jobbat!

    SvaraRadera