onsdag 9 februari 2011

Sjukdomstider

På mitt jobb härjar just nu tusentals olika förkylningar. Idag var halva personalstyrkan hemma. HALVA! Helt otroligt! På vår avdelning har vi varit en personal kort hela veckan. Det innebär såklart mycket mer jobb än vanligt för oss som är på jobbet. På något sätt känner barnen på sig att vi har mer att göra och är mer stressade också, för de har varit gnälligare och svårare än vanligt. På en småbarnsavdelning gör det också stor skillnad när det är en famn mindre.

Det är lite tråkigt att min allra sista vecka på min nuvarande arbetsplats blir så otroligt intensiv. Och helst av allt vill jag ju att alla mina kollegor ska vara på plats så jag får umgås med dem så mycket som möjligt nu innan jag slutar. Men man kan inte få allt här i världen. Jag hoppas att de flesta är tillbaka på fredag då det är min sista dag.


2 kommentarer:

  1. Oj, halva personalen! Vad jobbigt. Hoppas att dina kollegor blir friska snart!

    SvaraRadera
  2. Får ni några vikarier?
    Hoppas du slipper dra på dig något virus!

    SvaraRadera