tisdag 22 februari 2011

Tillsvidare...

Idag kom det post till mig på jobbet. Internpost. Jag öppnade det bruna kuvertet och drog fram ett anställningsbevis. Jag ögnade igenom för att se att alla uppgifter stämde, men så fastade min blick på ordet:
Jag har nu en tillsvidaretjänst och det känns otroligt skönt. Det gick inte upp för mig förrän jag såg ordet tryckt på mitt anställningsbevis. Visserligen har mig inte varit vikarie länge, men för ett kontrollfreak som mig har det varit tillräckligt länge. Det är inget slutdatum på den här anställningen. Jag kan äntligen andas ut. Slappna av. Jag har fått fast tjänst...

7 kommentarer:

  1. Mm, det är en skön trygghetskänsla som infinner sig när man får det på pränt! Nu får du chans att hålla myyycket mer i taktpinnen!

    Lycka till och grattis! :)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Åååhhh va göööööött! KRAM

    SvaraRadera
  3. Åh vilken känsla! Grattis! :)

    SvaraRadera
  4. Wow! Jag undrar hur det känns...

    SvaraRadera