fredag 13 april 2012

Att ta hand om sig själv - fast man är mamma

Sedan Lilla hjärtat föddes har jag verkligen inte haft mycket tid för mig själv. Att boka en klippning, gå på ansiktsbehandling, gå på massage eller ha lite hemma-spa finns liksom inte på kartan. För att inte tala om träning.

Men nu ska det bli ändring på det. Jag har bokat tid för klippning och massage. Och jag bestämde mig också för att testa en ny hudvårdsserie. Jag har nämligen en god vän som säljer Mary Kay och jag kände mig plötsligt inspirerad att testa det märket.

Häromdagen var jag hemma hos min vän och det kändes lyxigt när jag satt framför alla krämer, rengöringar och primers och lyssnade på hur jag på bästa sätt ska ta hand om min hy. Medan hon berättade om produkterna undrade jag dock hur jag skulle hinna med allt detta. Och varje dag dessutom.

Att få barn gör verkligen att man flyttar fokus. Totalt. Men nu ska jag försöka hitta en balans. Min lilla dotter är fortfarande allt, men jag ska ta mig tid att ta hand om mig själv också i fortsättningen.

9 kommentarer:

  1. ja man får inte glömma bort sig själv heller :)

    SvaraRadera
  2. Stor och tröttsam mage ;)

    Så jag hoppas hon vill komma snart :)

    Fin blogg du har!

    SvaraRadera
  3. Mmm, det är viktigt att komma ihåg sig själv oxå. Att bara gå och klippa sig är lyx. (när jag gjorde det i början hade jag kompisar med som fick gå promenad med Ella).

    Hoppas ni har en fin helg, stor kram

    SvaraRadera
  4. Va kul med både frisör och massage inplanerat <3

    Jag är helt kär i byxdressen från Åhlens, ska köpa den röda också, så mjuk och fin!!
    Ha en fortsatt mysig helg!! kram kram

    SvaraRadera
  5. Vilken lyx faktiskt. Är ju viktigt att ta hand om sig själv. Själv har jag inte klippt håret på 3-4 år nu, då senaste gången jag gick dit så blev mitt hår nästan helt förstört. Men nu börjar jag så smått fundera på att våga mig dit igen.

    SvaraRadera
  6. Ja, verkligen helt underbart! :) Nu är vi ett steg närmare vårat mirakel. :) Även fast det känns jätte skumt att det är våran Liten som kommer att ligga där i om bara nån månad.

    Detsamma till dig! Ska kolla mer på tävlingen du berättade om också. :)

    Kram

    SvaraRadera
  7. Bra påminnelse! Man glömmer så lätt bort sig själv.

    SvaraRadera
  8. Ja det är viktigt att rå om sig själv med.
    De första månaderna är ganska omtumlande och har man ett barn med kolik så blir det ännu tuffare.
    Hur mår er lilla prinsessa? Är koliken över?
    HOPPAS!

    Många kramar

    SvaraRadera
  9. Jag håller med. Man är som förälder en förebild, och unnar man sig inte själv något så kan det ju smitta av sig. Att aktivt hålla på med "självvård" bygger självkänslan- det är ju som bekant svårare att förakta något man vårdar... Och det, om inte något annat är något jag vill lära min dotter och nu vårt kommande barn. Det behöver inte ens vara dyrt, en rejäl kroppsskrubbning av kaffe sump ( ja, du läste rätt.. haha) eller lägga ned tid på hemma träning eller extra god mat etc...

    SvaraRadera