lördag 21 april 2012

Snöblandat regn

Igår när jag och Lilla hjärtat kom upp möttes vi av en en grå dag med snöblandat regn! Inte riktigt vad vi hade hoppats på när vi skulle till BVC på förmiddagen och till en kompis på eftermiddagen...

På morgonen funderade jag fram och tillbaka vad som var smartast, jag var bra sugen på att söva henne inomhus men då var ju risken att jag skulle behöva väcka henne och sen sätta henne i bilen vilket skulle kunna bli katastrof. Så klockan tio drog jag regnskyddet över vagnen, klädde mig i min vattentäta (trodde jag) vinterjacka och begav mig ut i regnet. Jag gick runt i 40 minuter för att hon skulle få sova. Det regnade horisontellt, och jag drog ner luvan så långt jag kunde och kände mig som världens bästa mamma. Vad gör man inte för att ens lilla dotter ska få sova och slippa vara ledsen på BVC?

Efter BVC var det bara att ta på sig sin blöta och kalla jacka igen och promenera hemåt. Men Lilla hjärtat som ofta skriker i vagnen insåg väl att mamma skulle bli på dåligt humör av regnoväder, snö OCH skrikande bebis, så hon var lugn och sov till och med lite innan vi kom hem. Underbara hon!

Sen var vi hemma ett par timmar innan det var dags att åka till min kompis och hennes döttrar. Ut i regnet igen. Men den här gången tog vi bilen, och jag tog en regntät (!) jacka. Hon skrek bara lite i bilen, sedan somnade hon. Jag sjöng för glatta livet ändå genom hela stan, för säkerhets skull liksom.

Väl hemma hos min kompis var Lilla hjärtat världens solstråle. Hon skrattade och pratade med min vän, och pratade glatt med 4-åringen som inte riktigt visste hur hon skulle svara på Lilla hjärtats ivriga gurglande. När vi kom hem städade jag lägenheten, sedan sövde jag Lilla hjärtat medan min man lagade mat. Vi avslutade veckan med film, god mat och massor med choklad. Som sig bör.

Det blev med andra ord en riktigt bra fredag - trots snöblandat regn!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar