måndag 30 april 2012

Lilla hjärtats barnvälsignelse

Puh, nu är Lilla hjärtats barnvälsignelse över. Det var mycket förberedelser för att få allt att funka, och jag ska erkänna att jag var lite stressad innan, men allt gick så bra!

Vi stod som sagt själva för programmet, så det blev mycket sång och musik. Prästen som barnvälsignade Lilla hjärtat var lättsam och rolig, och han höll det ganska kort - precis som vi hade önskat. Det kändes som att det blev en bra stund och Lilla hjärtat var helt fantastisk! Jag hade ställt in mig på att hon förmodligen skulle skrika, och att det skulle kännas konstigt för henne med så mycket folk. Men hon var alldeles lugn! Efteråt var det dags för smörgåstårta och tårtbuffé. Våra föräldrar och syskon turades om att ha henne så att jag och D kunde hoppa runt vid borden och prata med våra gäster. Det kändes som om alla hade trevligt och vi känner oss så nöjda med dagen!

Men som alltid med lite större tillställningar är det också skönt när det är över. När de sista gästerna hade åkt, lämnade vi disken och röjandet till våra kära familjer och åkte hem och bara tog hand om vår lilla prinsessa. Hon var trött, men kunde inte riktigt komma till ro på kvällen. Det tog ett bra tag, men till slut somnade hon och jag tror att hon tyckte att det var skönt att få vara hemma igen!

Jag hoppas att jag kan visa lite fler bilder snart, och sedan kommer kort på alla fina presenter som Lilla hjärtat har fått!


3 kommentarer:

  1. Hoppas på att se lite mer bilder från denna fina dag! :) Kram

    SvaraRadera
  2. Det är så mysigt med välsignelser/dop men man pustar ut efteråt. Det är ju alltid så mycket runtomkring som måste fixas och donas med.
    Men härligt att läsa att allt gick så bra och blev lyckat ♥

    Kramis

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att ni fick en så underbar och lyckad dag!

    SvaraRadera