tisdag 17 april 2012

Första passet med Mamma Boot Camp

Idag var det alltså dags för det första passet med Mamma Boot Camp. Jag cyklade iväg i god tid och när jag närmade mig mötesplatsen såg jag en massa barnvagnar så jag var helt klart på rätt ställe. Själv hade jag valt att inte ta med mig Lilla hjärtat, eftersom hon inte är nöjd i vagnen om den inte rör sig (och knappt då). Jag tänkte att jag skulle få ut mer av träningen om Lilla hjärtat var hemma hos sin pappa istället och dessutom tror jag att M mådde mycket bättre när hon fick mysa med sin pappa istället för att skrika i vagnen...

Vi började med en powerwalk för att få upp pulsen och sedan började vi träningen med att springa upp för en backe, göra knäböj och sedan gå ner för backen och göra armhävningar. Hon drev på ganska bra och vi var snart riktigt varma. Sedan fortsatte vi med olika stationer med fokus på styrka och kondition. När vår intstruktör sa att det var dags för stretching tittade jag förvånat på klockan. Hade det redan gått en timme?

Jag tyckte att passet var riktigt bra, även om jag hade förväntat mig ännu hårdare träning. Men framför allt blev jag otroligt peppad och inspirerad av att träna utomhus med en massa andra peppade mammor! När jag kom hem kollade jag läget med min man och sedan gav jag mig ut och sprang en liten runda! Jag har ALDRIG gillat att springa, så det säger ganska mycket om hur peppad jag kände mig!

Nu är vi igång och det känns fantastiskt bra!

8 kommentarer:

  1. Ja, vad duktigt du är! Är det Malin Karlstrand som håller i det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är inte Malin som håller i passet. Mamma Boot Camp finns i många städer i hela Sverige.

      Radera
  2. Kanske inte var så tufft första pass för att inte skrämma iväg ngn? :)

    Om det ändå hade varit så väl att vi var påväg till bb.. då hade jag varit glad. Men icke, jag sitter här hemma och ugglar :P

    Vad trevligt, ska lägga till dig också :)

    SvaraRadera
  3. Härligt med en dos träningsendorfiner! Kul att passet gav mersmak också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var verkligen välbehövligt! :-)

      Radera