måndag 9 april 2012

Shopping

När min syster var hos mig i förra veckan fick jag äntligen lite egentid och passade på att rensa min garderob. När jag hade rensat ut alla plagg jag inte använder längre, och lagt undan alla plagg jag inte kan amma i ekade den nyss så proppfulla garderoben plötsligt tom. Dessutom var de få plagg som fanns kvar i garderoben genomgående mörka och trista.

Klädkris igen. Dagens i-landsproblem - jag vet, men jag kan inte förstå hur det här händer mig hela tiden! Jag tycker ändå att jag köper kläder då och då.

Hur som helst tog jag mig i alla fall tiden att titta på kläder till mig också när jag var på stan förra lördagen. Så när jag hade köpt det viktigaste till Lilla hjärtat tog jag en sväng in på MQ, JC, Esprit och Sisters där jag oftast brukar handla kläder. Amningsvänliga och färgglada kläder var mitt mål. Till min förvåning hittade jag faktiskt några riktigt fina plagg!

Bilderna gör tyvärr inte kläderna rättvisa, jag får nog träna lite på att fota kläder, men de här plaggen köpte jag i alla fall:

Blå tröja från Sisters. Pris: 399 kr

Galet snygga Tigerjeans från JC. Pris: 1 299 kr

Sandfärgad topp från MQ. Pris: 299 kr

Vit topp från MQ. Pris: 199 kr

Blå oversize t-shirt från Sisters. Pris: 299 kr

Gul kofta (som är mycket gulare i verkligheten) från Sisters. Pris: 399 kr

10 kommentarer:

  1. Men hur har du råd att spendera nästan 3000 kr på kläder ?

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig blå färg det var på den översta tröjan, jättefin! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt aldrig haft en sådan färg i min garderob tidigare, men nu var det dags! :-)

      Radera
  3. Förstår helt och hållet ditt problem! Rätt som det är känns garderoben.. tom..

    Jättefina kläder... Gillar Tiger-jeansen, jag med! Tiger har så bra passform på jeans, tycker jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, jag hoppas verkligen att de här jeansen blir lika bra som de kändes när jag provade dem! :-)

      Radera
  4. Hemskt fina kläder. Mitt tips när du ska fota kläder är att hänga upp dem på en galge. Blir mycket enklare att ta fina bilder då. :)

    SvaraRadera
  5. Vad härligt att fylla på garderoben med nytt och fräscht :-)Mycket fint hitta du!

    Kramis

    SvaraRadera
  6. Åh, vad härligt att shoppa! Speciellt nu på våren när affärerna lyser av alla fina färger!
    Kram

    SvaraRadera