måndag 7 maj 2012

Fixarhelg

Lagom till helgen åkte min man på ännu en dunderförkylning och Lilla hjärtat fortsätter att nysa och hosta lite emellanåt. Det kändes så tråkigt för vi hade så mycket vi behövde fixa. Som tur är har jag en underbar familj som alltid ställer upp.

I lördags kom mina föräldrar hit, vi bjöd dem på lunch och sedan åkte jag och pappa och shoppade loss på IKEA och Babyproffsen. På vägen hem släppte pappa av mig vid ICA så jag kunde kompletteringshandla lite. När jag kom hem igen blev det fika och långpromenad med barnvagnen. På kvällen beställde jag och D sushi och hade en mysig kväll!

På söndagen mötte jag upp min syster på stan. Lilla hjärtat var med mig på en liten shoppingtur för första gången. Vi gick till Lindex, H&M och KappAhl för enkelhetens skull och handlade en massa sommarkläder till Lilla hjärtat. Hon vaknade i den första affären och blev sedan allt mer otålig. Trots att jag skyndade mig så mycket jag kunde tog det inte lång stund innan hon gallskrek. Vi skyndade oss iväg till ett café och tänkte att det nog skulle bli lugnare om hon fick komma upp och kanske amma lite. Men hon var inte nöjd. Jag kastade i mig salladen med vänster hand samtidigt som min syster studsade upp och ner i sin stol och lekte titt-ut för att göra Lilla hjärtat glad. Vi bröt ihop av skratt vid ett tillfälle för vi måste verkligen ha sett roliga ut. M skrek när jag la henne i vagnen igen men somnade väldigt fort när vi började gå hemåt.

Avkopplande och mysig dag på stan kanske jag inte skulle kalla det, men jag är otroligt glad att jag lyckades inhandla en massa kläder som Lilla hjärtat verkligen behöver, och jag är så glad att min syster var med och hjälpte till att göra den korta svängen på stan så bra som möjligt för min älskade lilla dotter.

På kvällen kom D:s föräldrar hit. Vi grillade och bjöd sedan på fika. När de åkte hem var jag helt slut och jag orkade inte ens titta på film. Så det blev tidig kväll för mig, men jag känner mig riktigt nöjd med helgen och allt vi har lyckats fixa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar