måndag 28 maj 2012

Bloggtorka

Nu har det hänt igen. Inspirationen för att blogga är lika med noll. Jag älskar att blogga, men då och då hamnar jag i en sådan här svacka där jag plötsligt inte kommer på något att skriva om. I vanliga fall smattrar tangenterna när jag väl får en liten stund över för bloggen, men nu på senaste tiden har det känts väldigt trögt att skriva.

Kanske beror det på just det här med tiden, att när jag väl har tid vid datorn så måste jag snabbt leverera ett eller två inlägg istället för att sätta sig och skriva när jag känner inspiration. Det är ju inte möjligt med en 5-månaders bebis hemma som helst vill bli underhållen hela tiden!

Sedan har det också att göra med era kommentarer. Jag blir så glad för varje kommentar jag får och många av er lämnar ofta avtryck när ni är inne och läser. Men ibland ekar det tomt bland kommentarerna och då är det lätt att tappa peppet för bloggandet. 

Jag får ta en paus helt enkelt. På obestämd tid. Men jag lovar att jag snart är tillbaka. Och då hoppas jag att blogginspirationen är på topp igen!

Ha det så bra tills dess mina vänner!


10 kommentarer:

  1. Usch, jag känner precis likadant ibland. Det är svårt att veta vad folk vill läsa om, jag har många sidvisningar men nästan inga kommentarer.. :( Hoppas du kommer tillbaka snart, jag läser i alla fall :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, du är en av dem som kommenterar ofta! Det är jag verkligen glad för! :-)
      Stor kram

      Radera
  2. Jag känner precis samma sak allt som oftast. Det har varit många dalar på sistone men nu i och med bebisen som är på väg så blir det lite nytt att skriva om :) Hoppas du kommer tillbaka snart igen, jag är inne och läser men är så dålig på att kommentera. Får bli bättre på det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vad roligt att du väntar barn igen! Jag förstår att det helt plötsligt finns massor att skriva om! :-) Jag tror absolut att jag snart är tillbaka, men det är skönt att pausa lite och släppa "pressen"! :-)
      KRAM

      Radera
  3. Tråkigt att du tar en paus... Jag läser varje dag, gillar verkligen ditt sätt att skriva och dina tankar :) Är inte så bra på att kommentera..... :-/
    Hoppas du kommer tillbaka snart!
    Kram, Elin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack för din kommentar Elin! Jag blir jätteglad när jag läser det du skriver, och det är sådana kommentarer som gör mig peppad att fortsätta blogga! TACK! :-)
      Kram

      Radera
  4. Det kan vara skönt med paus ibland. Hoppas inspirationen återkommer.

    SvaraRadera
  5. Åh! Jag tappar inspirationen mest hela tiden nuförtiden tycker jag. Tiden för min blogg finns just nu inte alls, när man då väl ha någon stund över så slår det liksom i baklås på något sätt... Jag tittar in till dig varje dag och kommer alltid att göra! Vi vet ju att vi alltid kommer igen ;-) Saknar min dagliga update om ditt liv. PUSSOCHKRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att höra att jag inte är ensam! Jag håller med dig, det är svårt att "leverera" när man väl har en stund till att blogga! Mysigt att du alltid tittar in, jag ska snart komma igång och blogga igen! :-) KRAM

      Radera