onsdag 3 oktober 2012

Bröllopet del 2

När vigseln var avklarad i lördags åkte vi som sagt hem en stund för att invänta festen. Lilla hjärtat sov i vagnen och vi hann både äta lite lunch och förbereda lite happenings inför festen. Vid halv fem åkte vi iväg och då var Lilla hjärtat redan trött igen. Väl framme möttes vi såklart av massor med folk och M lutade sig mot min axel och hängde sedan på min arm medan vi gick runt och hälsade på alla. Efter en stund anlände brudparet och festen var igång.

Vi hade fullt upp med att hålla M nöjd, som egentligen var alldeles för trött redan. Hon röjde bland bordsdekorationerna, kastade kex på golvet och åt på sitt placeringskort. Men hon underhöll också hela bordet! Efter en och en halv timme kom mina föräldrar och hämtade henne.

Det var en konstig känsla att gå tillbaka in i festlokalen och inte ha en liten busunge på armen, och att sedan äta ostört (eller ja, talen gjorde visserligen att man blev avbruten hela tiden) och prata med sin bordsgranne i lugn och ro var en lyx! 

Bröllopsfesten blev rolig och lyckad och vi hade en jättebra kväll! När Lilla hjärtat inte kunde somna om här hemma åkte jag hemåt, men då hade jag ändå varit med under den större delen av festen så jag kände mig jättenöjd!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar