fredag 15 maj 2009

Bortskämd eller utskämd?

Idag skulle jag skämma bort mig själv. Först var jag och klippte mig och sedan var jag på en ansiktsbehandling. Men hur kommer det sig att man får så dåligt samvete när frisören frågar vad man använder för schampo? Jag mumlade knappt hörbart fram namnet på mitt billiga schampo och när hon sedan frågade vad jag har för stylingprodukter så var det tungt att erkänna att jag bara har någon crème från Sunsilk istället för deras flashiga Redken-produkter. Samma sak hände senare på dagen när jag gjorde en ansiktsbehandling. Spa-terapeuten frågade mig vad jag använder för ansiktsvårdsprodukter och eftersom jag egentligen inte har några produkter alls förutom ansiktsrengöringen så skäms man lite för att man inte tar hand om sin hud bättre. Så frågan är om jag skämde bort mig själv idag eller om jag skämde ut mig?

1 kommentar:

  1. Haha, jag vet. Jag får också dåligt samvete för att jag har billiga hårprodukter!

    SvaraRadera