söndag 3 maj 2009

LGF då och då...

Jag brukar inte irritera mig så mycket på andra bilister när jag kör bil, men idag var det extremt många idioter ute på vägarna. Först var det en bil som låg i 55 km/h på en 70-väg och när det dök upp en 50-skylt så ställde han sig på bromsen. Sånt har jag lite svårt för. Sen körde jag bakom en bil som körde i hastighetsbegränsningen för det mesta men som bromsade ner till 30-40 km/h vid minsta lilla kurva, också otroligt irriterande. Sen åkte jag förbi ett stort evenemang av något slag, tror det var någon motorsport och det var fullt med bilar på vägen så jag fick så still på en 70-väg och vänta i säkert 10-15 min. Inte heller så uppskattat från min sida. Mot slutet av min trivsamma biltur dök det upp tre cyklister som cyklade i bredd och tog upp hela körfältet, när det äntligen tog slut på mötande bilar och jag kunde köra om så hamnade jag bakom en bil som körde i 35 km/h genom ett samhälle… Nejdå, jag blir aldrig irriterad när jag är ute och kör, aldrig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar