lördag 30 maj 2009

Morsdag

Min älskade, underbara mamma. Du och jag har haft våra duster genom åren, men det hör ju nära relationer till. Jag måste ändå säga att ju mer åren går desto mer uppskattar jag dig som min mamma och som min vän. Det har alltid varit så enkelt att prata med dig och jag har alltid känt att du engagerar dig och är intresserad av mig, mina tankar och mitt liv. Du har alltid funnits där för mig. När det kör ihop sig som mest i mitt liv kan jag alltid lita på att du och pappa finns där för att stötta och hjälpa till på alla sätt ni kan.

Mamma, du är en beundransvärd kvinna. Jag kommer aldrig att sluta imponeras av dig. Du lägger ner mycket tid, energi och engagemang på ditt jobb och ändå lyser det om dig när du pratar om jobbet. Du lägger också ner otroligt mycket tid och energi på var och en av oss i familjen. Trots allt ditt jobb så har du alltid tid för oss, och du ställer alltid upp för oss oavsett hur mycket andra saker du själv har. Du träffar även din egen mamma flera gånger i veckan och du tar dig tid för henne och uppmuntrar henne. Förutom allt detta lägger du också ner otroligt mycket tid på allt det praktiska i hemmet, och nästan jämt gör du det med glädje. Glädje är något jag för övrigt förknippar dig med, du har mycket lätt till skratt vilket smittar av sig till oss andra. Du är också en mycket omtänksam, generös, snäll, god, modig, klok, rolig och drivande person.

Mamma jag ser upp till dig och jag älskar dig av hela mitt hjärta.



6 kommentarer:

  1. Det var finfint skrivet du. Får nästan liten tår i ögonvrån. Det kommer definitivt din mamma att få när hon läser det i varje fall.

    Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  2. Tack Maria! :-) Ha en bra dag du med!

    SvaraRadera
  3. Åh, vad fint du skriver! :-)

    SvaraRadera
  4. Låt din mamma få läsa detta och du får garanterat en mor som fäller en tår av lycka att ha en dotter som du.

    SvaraRadera
  5. Tack för ord som värmde mer än den varmaste sommarsol. Jag ska spara alla de fina orden i mitt hjärta-för alltid!
    Tusen kramar till dig min älskade dotter!
    Mamma

    SvaraRadera
  6. Det var jättefin!!!

    SvaraRadera