tisdag 26 maj 2009

Skönlitteratur

Du vet att du har läst alldeles för mycket facklitteratur på sista tiden när:

1.
Vanilla: Va! Det här visste jag inte!
D: Vad?
Vanilla: Jag visste inte att det var lagligt att ta hjälp av ett sjukhus för att få fram den bästa genuppsättningen på ett barn så att det ofödda barnet ska kunna bli donator till sitt syskon.
D: Älskling, du vet att du läser en skönlitterär bok va?
Vanilla: Aaaaa, just ja...

2. (Under en seg flygtur)
Vanilla: Jag har läst ut min bok.
D: Men du har väl en till med dig?
Vanilla: Ja, jag har "Bitterfittan", men den är väl inte direkt skönhets... (jag försvinner halvt bort i tankarna)
D: Älskling, du menar "skönlitterär" va?

3 kommentarer:

  1. Haha, sådär gör jag också ibland, tänker att allt är sant fast jag läser en skönlitterär bok! fast jag läser inte på universitet. Så jag vet inte vad jag ska skylla på! ;-)

    SvaraRadera
  2. Har du läst "Bitterfittan" ännu?
    Jag läste den på semestern förra året och gillade den skarpt!

    /Johanna

    SvaraRadera
  3. Hej Johanna! Nej, jag har inte läst den än, men jag tänkte läsa den i sommar, när jag inte behöver läsa massa facklitteratur längre! :-)Kul att du tyckte om den!

    SvaraRadera