fredag 8 maj 2009

Genomskinliga linser...

Alltså, jag förstår ju vitsen med att linser ska vara genomskinliga. Men det ställer också till med en hel del besvär. Det kan vara väldigt problematiskt att få tag på dem ibland när man inte SER dem! Igår morse när jag skulle sätta i första linsen så råkade jag nysa precis i samma ögonblick som jag skulle trycka fingret mot ögat. Efter nysningen så hade jag inte linsen kvar på fingret och jag hade ont i ögat. Jag tänkte att jag förmodligen fick in linsen i ögat men att den inte satt så bra. Eftersom jag inte kunde se något började jag känna efter i ögat. Jag kunde inte hitta den, däremot fick jag riktigt ont i ögat (konstigt) och jag var övertygad om att linsen var där någonstans. Efter en stund började jag få panik, tänk om linsen hade fastnat på insidan av ögongloben? Jag har hört massa skräckhistorier om sådant. Jag letade allt mer frenetiskt i ögat medan ögat blev rödare och rödare. Efter en stund gav jag upp. Då fick jag syn på den – på min armbåge.

4 kommentarer:

  1. Haha, jag brukar tappa mina linser på golvet ibland. Det är ju omöjligt att hitta dom!

    SvaraRadera
  2. Huvva...jag skulle aldrig palla att ha linser...iiihhh

    SvaraRadera
  3. Hihi... men dom brukar ju oftast vara lite blåaktiga i mitten så att man lättare ska kunna hitta dom... fast det brukar inte hjälpa!

    SvaraRadera
  4. Haha, jag kanske skulle ha varnat känsliga läsare för det här inlägget? ;-)

    Ja, precis, det måste ju vara smartare. Fast mina linser är helt genomskinliga, inget blått i mitten!

    SvaraRadera