söndag 25 juli 2010

Det blir inte alltid som man har tänkt sig...

Vi hade hört att det var fint väder i Sverige, att det var den bästa sommaren på väldigt, väldigt länge. Efter våra regniga månader i Ecuador såg vi fram emot att uppleva en riktigt härlig sommar här i Sverige. Glada i hågen planerade vi in en härlig Vi-är-hemma-i-Sverige-igen-fest. Vi satsade självklart på trädgårdsfest, som ni läste i inlägget nedan såg jag fram emot grönt gräs under fötterna, blå himmel och att sitta och hänga i utemöbler hela ljusa natten lång.

MEN det verkar som om vi har tagit med oss det dåliga vädret från Ecudor för bara ett par timmar innan festen skulle börja informerade SMHI om att det skulle bli hällregn hela kvällen. Vi tog ett snabbt beslut om att flytta festen till min väns kontor istället. Sedan började ett svettigt arbete med att släpa och köra tillbaka alla utemöbler, ta ner ballongerna, plocka ihop dukar, handdukar, ljus samt alla frysväskor. Jag tog på mig headsetet, tog fram gästlistan och agerade telefonist i en timme. Puh, nu var det bara kvar att göra sig iordning och åka iväg till nya festlokalen för att börja fixa.

När de första gästerna kom sprang jag runt strumplästen med pesto på fingrarna och kvällsmaten i handen. Men vi fick iordning allt, och hade en otroligt lyckad och rolig fest trots allt!

2 kommentarer:

  1. Vad bra att det blev lyckat ändå! Drinkarna ser fina ut! :-)

    SvaraRadera
  2. Haha..ja lite i rörigaste laget blev det kanske där ett tag men det funkade ju. Och som sagt - riktigt rolig fest blev det och det var ju huvudsaken! :)

    SvaraRadera