torsdag 8 juli 2010

Snart hemma...

Efter nästan tre månader i Ecuador kan jag inte förstå att den här resan närmar sig sitt slut. Vi började vår resa med tre veckor i huvudstaden Quito. Vi pluggade spanska hela dagarna och gjorde fantastiska resor på helgerna. Men sedan var det dags att bryta upp och flytta ut på landsbyggden. Det blev inte alls som vi hade tänkt oss och volontärjobbet var otroligt påfrestande många gånger. Men där levde vi sedan våra liv i nästan två månder innan det var dags att ta farväl av alla goa barn, alla lärare och familjen som vi levt tillsammans med 24/7. Konstig känsla att lämna allt det. Sedan kom vi hit till Galapagos, ingen rast och ingen ro. Redan andra dagen tog vi oss vidare ut till Isabela, fler vandringar och fler upplevelser. Snart var det dags att åka tillbaka till Santa Cruz och samma kväll klev vi på GAP adventure, båten som skulle ta oss ut på en femdagars cruise. Det var späckat schema hela dagarna och vi fick se massor med djur, snorkla, vandra och klättra. Häftigt men tröttande. Sedan klev vi i land på San Cristobal, leta hotell igen och lära känna staden lite. Sedan blev det äntligen två stranddagar, varpå vi sedan tog oss tillbaka till Santa Cruz igen.

Nu är det allra sista dagen här på Galapagos, imorgon flyger vi tillbaka till huvudstaden Quito och i övermorgon sätter vi oss äntligen på flyget hem mot Sverige. Jag kan inte forstå att det är sant. Att denna fantastiska resa är över känns konstigt och lite sorgligt. Att jag snart är hemma i min egen lägenhet, får träffa min familj igen och mina underbara vänner känns overkligt och underbart!

Så återigen, time to say good bye! Vi hörs när jag är hemma i Sverige igen!

Kramar från Vanilla

8 kommentarer:

  1. Lycka till med hemresan! Kramar

    SvaraRadera
  2. Tiden går så fort. Tyckte det var precis nyss du åkte iväg. Hoppas hemresan går bra:-)

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Välkommen hem! Ska bli så kul att ses igen.

    SvaraRadera
  4. Ja nu är ni säkert på svensk mark igen, välkommen hem igen! :)

    Känns som det var igår ni reste iväg..

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Välkommen hem!
    Kyla är väl inte direkt det man tänker på när man hör Ecuador medans man här hemma håller på att smälta bort som sagt. Jag förstår att resan har varit en otrolig upplevelse.
    Hoppas för din skull att värmen håller i sig ett tag så att du får njuta av den, det tänkte jag försöka göra iaf.

    Kram M

    SvaraRadera
  6. Vilka bilder, underbar blogg. Roligt att jag hittade hit.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera