torsdag 1 juli 2010

Galapagos so far

Hej pa er alla dar hemma! Hoppas att ni har det bra!

I lordags tog jag flyget fran Quito till Galapagos, jag kom forst till Galapagos storsta stad Puerto Ayora. Redan pa sondagen tog vi en (fruktansvart jobbig) battaxi till den storsta on Isabela. Pa mandagen bokade vi in oss pa en tur for att fa se vulkanen Sierra Negra. Vi visste inte vad vi gav oss in pa kan jag saga... Glom kritvita strander, solsken och haftiga djur. Tank istallet regn, lera upp till knana och insekter! Det blev en haftig vandring i alla fall. Pa tisdagen tog vi istallet en battur och fick se vackra miljoer, sjolejon, pingviner, faglar av olika slag och massor med leguaner (jag ska visa foton nar jag kommer hem till Sverige, det tar en evighet att ladda upp kort har!). Antligen lite blatt vatten och solen skymtade faktiskt fram ett par ganger ocksa.

Pa onsdag morgon tog vi battaxin tillbaka till Puerto Ayora och ikvall stiger vi pa nasta bat. Den har gangen vantar en fem dagars lang cruise.

Vi hors nar vi hors!
Kramar

2 kommentarer: