fredag 30 juli 2010

Vi hade i alla fall otur med vädret...

Tre månaders resa och tre veckors semester är snart över. På måndag börjar jag jobba igen. Jag känner mig glad och tacksam över allt som jag har fått uppleva. Jag har en fantastisk resa och tusentals nya erfarenhter med mig från den här "ledigheten". Jag har träffat så många nya människor och jag har sett så många olika platser. Jag har fått nya perspektiv och jag har lärt mig mycket om andra kulturer, om Sverige och om mig själv. De tre veckorna jag har haft på hemmaplan har såklart varit totalt olikt från de första tre månaderna, men den perioden har istället inneburit mycket lugn och ro samt mycket tid tillsammans med vänner och familj.

Det enda jag kan känna mig lite besviken över är vädret. Jag trodde att vi skulle ha tre sköna sommarmånader i Ecuador för att sedan komma hem i mitten på juli och få uppleva det bästa av den svenska sommaren. Så blev det inte riktigt. Vi hade 15 grader och regn nästan hela perioden i Ecuador och när vi äntligen kom hem till "den bästa sommaren NÅGONSIN" (enligt mina vänner) i Sverige så fick vi två soldagar innan sommaren "dog" och det blev regn och kallt igen. Så istället för den längsta och skönaste sommaren någonsin blev det nog den sämsta sommaren jag har upplevt. Om man bara ser till vädret alltså.

Om jag istället bortser från vädret har det här varit en av de bästa somrarna jag har upplevt!

5 kommentarer:

  1. Verkligen otur med vädret - det har ju varit en kanonsommar i Sverige! Men jag förstår att du känner dig nöjd med allt ändå, med tanke på din häftiga resa! :-)

    SvaraRadera
  2. Fortfarande många veckor kvar på sommaren,, inte ge upp solen ännu!!

    SvaraRadera
  3. Vilken upplevelse du måste ha fått.

    SvaraRadera
  4. Vilket sommarminne du fått uppleva, med tre månader på resande fot! Då är kanske vädret en viktig del och förstår att besvikelsen över just regn och svala temperaturer sänker humöret en aning.
    Men.. du har säkert mycket mer och bättre i minnesbagaget från er resa!
    Till tröst, det är svalt och regnar även hos mig idag!
    Kram / Bea

    SvaraRadera
  5. Spännande.
    Ja jag har lite planer, som jag jobbar hårt på. Kommer förhoppningsvis att bli klar någon gång, början på nästa år kanske. Då blir det förstås även presentation av det på min lilla blogg
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera