fredag 21 augusti 2009

Telefonsvarar-Sverige

Det moderna samhället. Alltid det senaste. Allting är datoriserat och automatiserat. Men är det så bra egentligen?

Det som gör mig riktigt förbannad är att när man ringer till vårdcentralen eller sjukhuset och aldrig får PRATA med någon riktig människa. Istället får man en jäkla telefonröst som säger: "Vill-du... boka-en-telefontid-?-Tryck-3...Vi-har-en-ledig-tid-på-tisdag... -klockan-tolv-och-noll-noll. Vill du... boka-den tiden-?"

Det är fredag idag! Jag vill prata med någon NU! Någon som kan. Jag vill inte vänta tills på tisdag och dessutom ändra på hela mitt liv så jag kan vara hemma klockan tolv när någon okunnig receptionist ringer!

PS Jag tycker att Sverige är ett jättebra land med gratis mödravård, pedagogiska förskolor, ej korrumperade poliser, professionella läkare o.s.v.

2 kommentarer:

  1. Åh, jag vet vad du menar! Så jäkla irriterande!

    SvaraRadera
  2. jag ar däremot blir aldrig irriterad just på det systemet,man måste helt enkelt acceptera det och inte förvänta nåt annat,då blir det lättare

    P.S. Sverige är himlen på jorden(om man kan säga så)verkligen!

    SvaraRadera