söndag 2 augusti 2009

U2

Jag har varit på mitt livs konsert. U2 konserten igår kväll, den 1 augusti 2009, var helt magiskt!

Igår körde U2 följande låtar:

*Breathe
*No line on the horizon
*Get on your boots
*Magnificent
*Beautiful day
*New Year’s Day
*I still haven’t found what I’m lookin’ for
*Stay (faraway, so close)
*Unknown caller
*Electrical storm
*City of blinding lights
*Vertigo
*I’ll go crazy if I don’t go crazy tonight
*Sunday bloody sunday
*Pride (In the name of love)/MLK
*Walk on
*Where the streets have no name
*One
*Ultra violet (light my way)
*With or without you
*Moment of surrender

Hela konserten var som sagt grym, och scenen var något av det mäktigaste jag har sett. U2 skulle kunna stå på en tom scen och ändå få hela Ullevi i extas, men den extremt häftiga scenen höjde U2 och deras konsert till sjuka höjder.

Alla låtar som de spelade igår var bra men en av mina favoriter var "I still haven't found". Det var en otroligt mäktig känsla att stå mitt i ett sjungande folkhav. Det kändes som om alla 55 000 som var där kunde texten. Annars var "Beautiful day", "Sunday bloody Sunday", "With or without you" och "Moment of surrender" mina favoriter. Stämningen i publiken var helt otrolig under hela konserten, men det kändes som att publiken var helt utom sig av förväntan när bandet började spela Beautiful day och refrängen var magisk. "With or without you" kan vara en av de bästa låtarna som har skrivits och känslan när jag stod där och såg framträdandet var obeskrivlig. Mina vänner som jag var där med tyckte att U2 skulle ha slutat med den låten, men de avslutade istället konserten med "Moment of surrender" vilket jag personligen tycker är den bästa låten från deras sista skiva och ett perfekt avslut på en perfekt konsert.

7 kommentarer:

  1. Vad häftigt det låter! :-)

    SvaraRadera
  2. Låter som ni hade en jättebra kväll! va kul! =)

    SvaraRadera
  3. With or without you är min favoritlåt av U2

    SvaraRadera
  4. one när hela ullevi var ett enda stort stjärnhav får inte glömmas bort!

    SvaraRadera
  5. Anonym: Ja, den låten är grymt bra! :-)

    SvaraRadera
  6. Chocolate: Nej, det är sant. Det var verkligen magiskt! Egentligen skulle jag kunna skriva upp alla låtarna som mina favoriter... :-)

    SvaraRadera