tisdag 25 augusti 2009

Vad är oddsen?

Min kompis dotter fyllde år för ett tag sedan och jag köpte självklart kläder på Polarn O. Pyret i present. Jag velade mellan en grön tröja med röda blommor på och en rosa ribbad tröja men valde till sist den gröna tröjan med ett par röda leggings till. Nöjd med mitt beslut slog jag omsorgsfullt in paketet och tog hem det. Dagen efter dök min vän upp med sin familj i butiken. Tror du inte hennes man och dotter gick raka vägen fram och valde den gröna tröjan med röda blommor? Vad är oddsen? Jag och min kollega, som jag handlat av dagen innan, tittade menande på varandra. Min kompis gick sedan en vända i butiken och vad hittade hon? Jo, den rosa ribbade tröjan. Av alla tröjor i butiken så valde de just de två som jag hade tittat på. Jag och min kollega höll tillbaka fnisset så mycket vi kunde och när de hade lämnat butiken så var det bara för mig att välja ut en ny present.



Bilderna tagna från http://www.polarnopyret.se/

4 kommentarer: