söndag 27 mars 2011

Ett gott skratt...

Jag läste någonstans att barn skrattar 400 gånger om dagen! Jag vet inte om det kan vara sant, för det låter ju otroligt mycket. Men jag arbetar ju med barn och jag vet att de skrattar åt det mesta som vi vuxna i bästa fall ler åt. Vuxna skrattar endast 15 gånger per dag enligt den här artikeln. Tråkigt tänker jag. Man mår ju så mycket bättre av att få skratta, och det sägs ju att ett gott skratt förlänger livet!

I helgen gick jag och några kompisar på "The Axis of Awesome". Showen var mycket bättre än vad jag hade väntat mig, och jag skrattade nästintill konstant hela showen. Tänk vad skönt att få slå sig ner i en skön stol och bara få skratta i en dryg timme. Jag mådde så bra när jag åkte därifrån. Vi vuxna borde skratta oftare!


1 kommentar:

  1. Fast att som vuxen skratta 15 gånger om dagen är rätt mycket också :-) Tycker jag i alla fall :-)

    SvaraRadera